zondag 19 juli 2015

Atlanta - Nashville

Zaterdag 18 juli

Uiteraard zijn we allemaal heel vroeg wakker, de eerste keer keek ik op de wekker om 0310 uur, early bird! We proberen nog wat slaap te vatten en dat lukt tot een uur of half 7.

We frissen lekker op en gaan naar het ontbijt. De HI Express heeft alles in huis, we maken pancakes in de machine, eieren, worstjes, cereals, melk, yoghurt, fruit.. de keuze is reuze.

Buiten zit het er ook heel mooi uit,dat hadden we gisteren in het donker nog niet kunnen zien.

We laden de koffers weer in de auto, checken uit en gaan op weg naar Chattanooga, deze rit hebben wij eerder gereden alleen toen was het noodweer waardoor wij Lookout Mountain hebben moeten scippen uit het programma, vandaag schijnt de zon en gaan we een nieuwe poging wagen. Onderweg drinken we koffie met een waffle bij de Wafflehouse, stond nog eens op het lijstje van Demi om te bezoeken, we vonden het leuk voor een keer maar er zijn betere tentjes ;-)

Bij Lookout Mountain aangekomen kopen we kaartjes voor Rock City Gardens, een 4100 feet lange wandeltrail door rotsformaties, sommige heel smal, dan onstaan er wat wachtijden voordat een gemiddelde amerikaan hierdoor heen kan, grotten, waterval, hangbrug en prachtig uitzicht over de zeven staten : Tennessee, Alabama, Kentucky, Georgia, North Carolina, South Carolina, Virginia.

Het is lekker hot maar zo af en toe tussen de rotsen door koelt het lekker af.

We vermaken ons er een uur of 2 en stellen dan de TomTom in op de volgende bestemming Nashville. De route is weer mooi, groen en heuvelachtig. We stoppen onderweg nog bij de Subway en eten heerlijke broodjes.

Rond half 5 komen we aan bij het HI Express Brentwoord Cool Springs, het ziet er goed uit, we checken in en krijgen kamer 300, helemaal bovenin aan het einde van de gang. We laden de spullen uit en koelen af bij de pool, de meiden keken hier even naar uit. We rijden na te hebben gedouched gaan we weer op pad, Grand Ole Opry stellen we in de TomTom, Hier staan de grote country zangers en zangeressen regelmatig op het podium, helaas vanavond geen grote namen, had gehoopt om Keith Urban maar zet zijn cd-tje maar op.

Het is allemaal heel mooi aangelegd, erom heen een joekel van een mall, de Opry Mills, hier eten we wat in de foodcourt maar gaan er ook snel weer weg, het is er zo druk. Verderop ligt het Gaylord resort, daat willen we wel even naar binnen... wow wat een mooi hotel, binnen zijn er allemaal tuinen, fonteinen, winkels, er vaart zelf een bootje doorheen, we kregen er een beetje een disney gevoel bij.

Ook waren we inmiddels errug moe en besloten terug te gaan naar het hotel en daar ploffen we de bedden weer in. Het was weer een heerlijke dag in the USA.

1. Lijkt me erg leuk om de lookout mountain te bezoeken.