dinsdag 11 augustus 2015

Atlanta- Amsterdam

Vrijdag 7 augustus

Daar breekt de echte laatste vakantiedag aan.... in het hotel hebben we weer een lekker ontbijtbuffet waar nog moeten opschieten want de toko sluit ook echt om half 10. We organiseren de koffers voor de laatste keer en brengen deze naar de lugage room. De korte broeken blijven zo laaaaang mogelijk aan. De auto staat nog netjes in de valet parking voor usd 25 dus gaan we te voet de stad in, alles ligt ook echt om de hoek.

We lopen zo het Centennial Park in en komen bij CNN uit. Hier kopen de kaartjes voor de behind the scene tour van 1100 uur. Wow wat een grote 'lobby' er is een complete foodcourt binnen, wij weten wel waar wij zo koffie gaan drinken... Na de controle van tassen en ons zelf, toet toet bij Noa, mobieltje in haar zak maar dat heeft ze zelf even aan de meneer uitgelegd. Dan 8 verdiepingen omhoog met de roltrap, ik durf bijna niet naar beneden te kijken.

De eerste stop is de foto stop, we kruipen met z', 4 en achter de desk om het nieuws te lezen, de fotomevrouw zegt dat ik m'n bril van m'n hoofd moet halen maar vergeet op mijn tas te letten die achteraf loei groot op de foto naast het buro staat... foto mislukt. We krijgen een rondleiding langs de newsrooms, productieruimstes, uitleg over het groene scherm, zien een filmpje van de diverse CNN verslaggevers waarvan wij Anderson Cooper wel de bekendste vinden en handsome ;-)

Leuk om de tour te hebben gedaan, deze eindigt in de souvenierwinkel waar een mevrouw denkt dat Wick de enige echte Sean Penn is haha dat is hij ook mevrouw. Natuurlijk worden er aankopen gedaan, de dollars blijven rollen.

Dan toch een bakkie van de DD met oa een Atlanta Braves donut voor Noa. De meiden hebben een gezellig plekje gevonden en zitten we heerlijk even te kletsen over de vakantie die nu bijna echt om is.

We hebben nog even tijd om door het Centennial Park te lopen richting World of Coca Cola, daar hebben we de tour 4 jaar gelden gedaan maar komen vast nog eens terug. We maken nog wat foto's in het park en dan is het echt tijd terug te lopen naar het hotel, inmiddels schijnt de zon ook volop!

In het hotel verzamelen we de bagage en kleden ons om. De auto wordt voorgereden en off to the airport we go. TT begrijpt het niet helemaal en zo rijden we eerst naar het noorden ipv naar het zuiden. Het is best druk om de weg en het duurt even voordat we begrijpen waar nu het gebouw van de Rental Cars return is. We leveren de auto met nog maar een druppel benzine in, de bedoeling was nog een dollar of 5 te tanken maar er kwam geen gas exit meer voorbij... oeps gelukkig goed afgelopen. Ook het bekende bonnetje geeft een usd 0 aan dus we kunnen afscheid nemen van de auto welke ons zeer fijn overal gebracht heeft. We 2 verschillende liften komen we aan bij de transfer busjes die ons brengen naar de Intercontinental Terminal. Hier checken we in voor de Virgin Atlantic vlucht naar Londen Heathrow, het is helemaal niet druk, we zijn meteen aan de beurt. Koffers zijn allemaal nog keurig onder de 20 kilo! Dan gaan we door de security check, hier ook geen drukte, gelukkig maar ik vind het altijd zo'n hectisch gedoe, schoenen aan/uit, laptops erin en eruit alles weer verzamelen en natuurlijk vergeet ik altijd dat ik nog water en appelsap in de tas heb zitten. Dat verdwijnt dan ook in de vuilnisbak. We nemen nog een rondje Starbucks en ik kijk nog even alle papieren na. We hebben ook de boardingpassen van LHR naar AMS gekregen en blijken alle vier kriskras door het toestel te zitten, wie verzint zoiets. Ik heb er ook niet meer opgelet gisteravond toen ik inchecken, het is 1 boeking maar er zijn verschillende PNR's aan te pas gekomen om te kunnen inchecken, stoelen te reserveren, volgende keer beter opletten. De stoelen kunnen in ATL niet meer aangepast worden want wij zijn Virgin en zij zijn BA .... ik zeg maar niets meer. De vlucht verloopt prima, toestel zit niet helemaal vol, we eten chicken en Demi Pasta, als toetje een heerlijke Key Lime Pie. De aankleding is hip aan boord, het plastic bestek en glazen zijn paars net zoals de zijverlichting. We kijken wat films en kunnen de slaap niet echt vatten, er krijst ook bijne de hele weg een baby aan boord. We vliegtijd is 7.20 min maar de piloot maakt wat extra rondjes rondom LHR. We hebben geen haast, de overstaptijd is 5 uur. Rond de klok van 0700 uur zijn we geland op LHR terminal en mogen weer met het busje mee naar terminal 5. Ook daar weer de bekende controle, beetje dubbel allemaal maar goed we ondergaan het allemaal. Ook hier wordt de bak met mijn tas eruit gevist ... water meegenomen uit het vliegtuig erin... ok gooi maar weg. Zo en dan mogen we loslopen. Wat een drukte op LHR zo op de vroege morgen. We vinden wat relaxstoelen in de quiet area en halen broodjes en drinken. De tijd gaat echt langzaam, we storten echt in na een uur of 3. We lopen wat, kijken in winkels... we willen naar huis. De vlucht zou om 1155 uur vertrekken maar is vertraagd naar 1215 uur, kunnen we handelen. We gaan preboarden door 1 stuks handbagage in te checken maar we mogen de roltrap naar het vliegtuig niet af... er zijn problems... nee toch. De problems duren even en iedereen wordt wat onrustig, we kunnen naar het toilet door de boardingpass weer af te geven. Wat is er aan de hand, uiteindelijk blijkt er nog iemand aan boord te zijn die medische hulp nodig heeft. Na een lange tijd zien we iemand in een rolstoel het vliegtuig verlaten en mogen wij naar binnen. Met 2 uur vertraging vertrekken we, dus dat is 7 uur overstaptijd geworden, goed dat je dat niet van te voren weet!!  Het hele stoelenverhaal heb ik nog iets kunnen aanpassen zodat Noa en ik bij elkaar zitten. Wick zit achter ons en aan boord is een dame die met Demi kan ruilen zodat zij bij Noa en mij zit. Wat een gedoe. De vlucht is kort, 40 minuten maar.... de piloot moet vlak voor de landing de knuppel weer in de stijgstand zetten jeetje.... we gaan gewoon weer de lucht in. De captain meldt zich aan... er zat nog een vliegtuig voor ons, we landen wat later. We kijken elkaar allemaal aan en zijn errug blij als we uiteindelijk geland zijn. De koffers komen verspreid op de band binnen en kunnen we naar buiten waar opa ons opwacht. We helpen nog even een chinese moeder die haar zoontje kwijt is en andersom, gek stel. Buiten is het heerlijk, het lijkt Florida wel.
We zijn 5 uur thuis, een voordeel dat het snel avond is haha.
Wat hebben we weer een fantastische reis in de USA achter de rug. Nu lekker nagenieten en stiekum weer nieuwe plannen maken.... We go USA 2016 ????!!!!!

1. Jullie hebben een super vakantie gehad!!
    Zoveel mooie dingen gezien!
    Wat jammer dat jullie zo lang moesten wachten op London.
    Geniet nog even na van jullie vakantie.
    En volgend jaar lees ik weer mee.

2. Net jullie blog gevonden.
    Wat hebben jullie een mooie reis gehad.
    En leuk dat we jullie tegen kwamen bij het shoppen.